PERS
‘Der Kaiser von Atlantis’ terug in Amsterdam op 4 mei
"...De mezzosopraan Ellen van Beek zingt met grote inzet de dramatische partij van Der Trommler..."
​
DER TROMMLER in DER KASIER VON ATLANTIS
Opera Nederland 4-5-2016
Kaiser von Atlantis maakt diepe indruk
"...Ellen van Beek was een vastberaden Drummer; van haar optreden werd ik af en toe een beetje bang. Met haar strak gevoerde heldere stem en met haar gedecideerde acteren werd ze een verpersoonlijking van het onnadenkende ‘doorgeefluik’ van het absolute kwaad. Schitterend..."
DER TROMMLER in DER KAISER VON ATLANTIS
Operamagazine.nl 6-5-2016
Innemende zangprestaties in Der Kaiser von Atlantis
"...De zeven jonge zangers leveren stuk voor stuk innemende en expressieve prestaties..."
DER TROMMLER in DER KAISER VON ATLANTIS
Volkskrant 7-5-2016
"...De jonge zangers zijn alle vier uitstekend en spelen aanstekelijk."
DORABELLA in COSÌ FAN TUTTE
Theaterkrant 18-08- 2015
"...een warm timbre en fraaie dictie [...] ingetogen en aangrijpend vertolkt door soliste en mannenkoor."
JUBILEE CONCERT
Noordhollands Dagblad 17-11-2014
"...Echt prachtige zang is op deze avond heel vaak te horen: [...], de bruisende Rijn-dochters Simone van Lieshout, Ellen van Beek en Elizabeth Veilleux- zorgen hiervoor als solist en als trio."
WELLGUNDE in DAS RHEINGOLD
Opernnetz.de, 05-07-2013
"'Wagalaweia' zingt de gedurfde Wellgunde met blote onderbenen en duikt weg. [...] Het operapubliek heeft met Woglinde, Wellgunde en Flosshilde te doen. Eric Goossens heeft voor de dames, die het Rheingold bewaken, een podium-bad gebouwd. De 'kleine Rijn' in de Rijn wordt lustig bespeelt: Wanneer zag men professionele zangeressen zo lustig en verleidelijk spatten? Als toeschouwer moet je wel van steen zijn om niet een beetje spijt te hebben van het niet hebben van een badpak, tijdens deze zeer levendige geënsceneerde openingsscène."
​
WELLGUNDE in DAS RHEINGOLD
Der Western, 01-07-2013
Ambitieuze openingszet met Persona
"De makers zijn geslaagd in hun creatie van een onmiskenbare Ingmar Bergman-sfeer [...] Een traag, statisch geheel tot de ontknoping aan het slot, waar te langen leste de ontroering daagt.[...] Met alle subtiele verwikkelingen vandien - hier met niet-aflatende concentratie uitgediept door Ellen van Beek en Mira Helmer. [...] Zij verklankt Elisabets zwijgen door een Leitmotiv te neuriën, totdat uiteindelijk, tussen droge snikken door, haar zang losbreekt in een stralende mezzosopraan."
ELISABET in PERSONA
Frank Martin en de dood van jonge mensen
"Het leek me dat ik het nooit meer zo mooi zou kunnen horen. [...] Op een grote boot, midden tussen zich verdringenensen, gezongen door een mij onbekende, nog maar net afgestudeerde mezzosopraan, Ellen van Beek, en het was weer zo ontstellend mooi. Anders, minder verstild, maar misschien nog pregnanter. "
MOEDER in DE CORNET
De Groene Amsterdammer, 01-06- 2010
De Cornet: Een zowat volmaakte voorstelling
"De cast is voortreffelijk, het regieconcept zowat volmaakt.[...] Goed waren ze stuk voor stuk. [...] De mezzosopraan Ellen van Beek was zeer ontroerend als de door pijn en verdriet verscheurde moeder van Jan."
MOEDER in DE CORNET
Place de l'Opera, 29- 05- 2010
"De gemeenschappelijke noemer van de werken was 'melancholie', een gevoel dat versterkt werd door de volle en krachtige stem van mezzosopraan Ellen van Beek in de Spaanse liederen van De Falla en Granados. Gezongen met de vurige intonatie - met bijbehorende mimiek - van een zelfverzekerde Carmen."
SPAANS RECITAL ZAANDAM
Noordhollands Dagblad, 07-09-2009
"De vertolking van de Wesendoncklieder door Ellen van Beek maakt diepe indruk: een fantastische symbiose van menselijke stem en orkest.[...] Licht, luchtig, vrolijk en prachtig vertolkt Ellen van Beek vervolgens de Siete Canciones van De Falla en het TBO volgt moeiteloos! Luid applaus volgt als de soliste voor de laatste maal buigt."
WESENDONCKLIEDER - R. WAGNER
V.V.Theaters Tilburg, april 2009
"Hoogtepunt van het concert was de vertolking van Les Nuits d'Été van Hector Berlioz.[...] Mezzosopraan Ellen van Beek bracht deze liederen doorvoeld. De menging met haar medium- en borststem is goed en dat is nodig voor deze liederencyclus, die een grote tessituur vereist. [...] In Le spectre de la rose overtuigde zij ten volle, vooral door een mooie afwisseling van hard en zacht en een strakke toonvoering. [...] Met een warm geluid en gedoseerde emotie overtuigde Van Beek ook in de andere liederen."
​
LES NUITS D'ÉtÉ - H. BERLIOZ
PZC, Jeanette Vergouwen, 08-11-2008
"Je moet pure emotie neerzetten".- artikel
LES NUITS D'ÉtÉ - H. BERLIOZ
PZC, 05-11-2008
"Gewoonlijk is het dirigent Joan Berkhemer die de show mag stelen tijdens de Promconcerten waarmee Het Zeeuws Orkest elk nieuw jaar inluidt. Hoewel hij ook gisteren in de Vlissingse St. Jacobskerk goed in vorm was, ging ditmaal de jonge mezzosopraan Ellen van Beek met de eer strijken.[...] Maar het mooist was hoe het orkest Van Beek liet stralen. Haar uitvoering van de meeslepende aria Mon coeur s'ouvre á ta voix deed bij het publiek de rillingen over de rug lopen. Precies zoals spreekstalmeester Berkhemer in zijn introductie had voorspeld."
​
PROMCONCERT BIZET/SAINT SAENS
PZC, 13-01-2007
"De dreigende slinkende kring spelers rond de mezzosopraan Ellen van Beek versterkt de spanning van haar Gluck aria."
ORFEO INTERMEZZI
Volkskrant, 18-06-2005
"...er dook onverwacht nogal wat opera talent op [...] Ellen van Beek- zij delen de gave van een prachtige zangstem met een enorme uitstraling en présence."
ORFEO INTERMEZZI
Rotterdams Dagblad, 15-06-2005
"De jonge zangers bewegen zich kriskras door de hele tuin. [...] Maar de meeste indruk maakt Ellen van Beek als de boodschapster die Euridices tragische dood verkondigt."
MESSAGIERA in ORFEO/ C. Monteverdi
Utrechts Nieuwsblad 03-09-2004